GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Hoşgeldiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Hoşgeldiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


matematik,fizik,kimya,biyolojı,geometri,tarih,coğrafya,kpss,kpds,uds,ehliyet sınavı,ygs,lys,sbs,sınavlar,ödevler,notlar...
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» DİZİLER!!!!!!!!!
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyÇarş. Nis. 28, 2010 7:07 pm tarafından bilduer

» Toplu Cep Telefonu Programları indiriliyor
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:16 pm tarafından bilduer

» Arch Angel Oyunu
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:14 pm tarafından bilduer

» [b]MediaSafe v2.0.8 S60v3 Symbian OS 9.1[/b]
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:10 pm tarafından bilduer

» DEDE KORKUT'UN HAYATI
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyÇarş. Şub. 11, 2009 9:13 pm tarafından bilduer

» YDS Hakkında GeneL BiLgi
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:25 am tarafından bilduer

» yds mağdurları
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:24 am tarafından bilduer

» 2008 YDS SoruLarı ve CevapLarı
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:23 am tarafından bilduer

» YDS İLE İLGİLİ TÜM SORULARINIZI BURAYA YAZIN ARKADAŞLAR
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:22 am tarafından bilduer

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
Ortaklar
bedava forum

 

 Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
bilduer
Admin
Admin
bilduer


Mesaj Sayısı : 582
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 21/01/09

Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar Empty
MesajKonu: Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar   Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar EmptyPaz Ocak 25, 2009 6:04 pm

ÖSS’de her yıl 5-10 bin öğrencinin matematikten sıfır ve altında puan almasının sebeplerini, 70 ilde 17 bin 500 öğrenci üzerinde yapılan dev anket çalışması ortaya koydu.

ÖSS’de her yıl 5-10 bin öğrencinin matematikten sıfır ve altında puan almasının sebeplerini, 70 ilde 17 bin 500 öğrenci üzerinde yapılan dev anket çalışması ortaya koydu. Pamukkale Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Şevket Civelek’in yaptığı araştırmada, başarısızlığın altındaki sebepler şöyle sıralanıyor: Matematik korkusu, öğretmenlerin dersi sevdirememesi, dilinin anlaşılmaz olması, matematiğin günlük hayatta işe yaramayacağı ve sıkıcı olduğu inancı.

Anket için 70 ilde 250’şer düz, meslek, Anadolu, fen lisesi ve özel lise öğrencilerinden oluşan toplam 17 bin 500 öğrenciye matematik öğretimi hakkında 30 soru yöneltildi. Öğrencilerin yüzde 16’sı öğretmen-öğrenci diyaloğunun yetersizliği, yüzde 16’sı matematikten nefret etmesi, yüzde 16’sı not korkusu, yüzde 13’ü müfredatın uzun ve sıkıcı olması, yüzde 13’ü gereksiz görmesi, yüzde 11’i dersin temel felsefesinin verilmemesi ve öğretmenin sevdirememesi, yüzde 6’sı ise aileden yardım görmemesi yüzünden matematikte başarısız olunduğunu bildirdi. Ayrıca öğrencilerin yüzde 56’sı matematiğin günlük hayatta nasıl kullanılacağının anlatılmadığını, yüzde 23’ü derste kullanılan dilin anlaşılmaz olduğunu, yüzde 37’si ise matematiği öğrenirken sıkıldığını ifade etti. Anket sonuçlarını değerlendiren Yard. Doç. Dr. Civelek, “Oldukça düşündürücü sonuçlar elde ettik. 15-16 yıl süren bu zaman diliminde, matematiksel düşünme yeteneğinin gelişmediğini tespit ettik.” dedi. Öğrencilerin ezberleyen, bilgiyi kullanamayan, yorum yapamayan, matematiksel ve mantıksal düşünmeyi beceremeyen insanlar olarak yetiştirildiğini söyleyen Civelek, bu yüzden bireyleri matematik korkusunun sardığını, kendilerine olan güvenlerini kaybettiğini belirtti. Civelek, bunun okulöncesi eğitimden itibaren üzerinde durulması gereken bir konu olduğunu kaydetti.

Civelek’in araştırmasına göre matematiğin korkulması gereken bir şey olduğu fikri, okulun ilk yıllarında başlıyor. Öğretmenler ve diğer insanlar, öğrencilere matematiğin zor ve çekinilmesi gereken bir ders olduğunu söylüyor. Öğretmen ile öğrenci arasındaki kopukluk da korkunun en önemli sebeplerinden birini oluşturuyor. Ayrıca toplumda matematik sadece çok zekilerin başarabileceği bir şey olarak lanse ediliyor. Öğrencilerin sınavlarda zaman baskısı altında problem çözmeye, matematiksel sonuç çıkarmaya zorlanması da başarısızlığa yol açıyor. Bunların sonucunda öğrenci kendini başarısız görüyor veya bu konuda yeteneğinin olmadığına inanmaya başlıyor

Dünya ikincisi: Bu dersi ancak öğretmen sevdirebilir

Uluslararası Matematik Proje Yarışması’nda ‘Tam Kare Toplamı’ adlı projesiyle dünya ikincisi olan Özel Servergazi Fen Lisesi 2. sınıf öğrencisi Bekir Danış, matematikte başarılı olmasının sebebini öğretmeninin matematiği sevdirmesine bağlayarak araştırmayı doğruluyor. 6. sınıfta öğretmeninin eğlenceli matematik sorularıyla matematiği sevdirdiğini söyleyen Danış, bu sayede dersten zevk almaya başladığını anlatıyor. Öğretmen iyi değilse öğrencinin matematikten soğuduğunu ifade eden Danış, “Dersten soğuyan öğrenci ise lise boyunca matematikten nefret ediyor.” diyor.

Esprili anlatım öğrencinin sıkılmasını önler

Yard. Doç. Dr. Şevket Civelek, öğrencilerdeki matematik korkusunun yenilmesi için şunları tavsiye ediyor: Konu karmaşık hale getirilmeden öğrenciye sunulmalı. Öğretmen konuyu işlerken çok rahat olmalı, konuyu iyi bilmeli. Öğretmen, öğrenciler arasında aşırı rekabete mani olmalı. Öğrencilere küçük gruplar halinde çalışmaları için imkan sağlamalı. Eğitimci yavaş öğrenenlere daha fazla şans tanımalı. Öğrencinin hızını ölçen testlerden kaçınılmalı. Öğrencinin gayreti ödüllendirilmeli. Öğretmen, sadece cevabın sonucuna değil, çözümün nasıl yapıldığına da bakmalı. Öğrenci asla azarlanmamalı. Öğretmen dersi monoton bir şekilde anlatmamalı. Belli aralıklarda espriye de yer vererek öğrencinin sıkılmamasına zemin hazırlamalı. Matematik bir ceza unsuru olarak asla kullanılmamalı. ‘50 tane alıştırma yap’ ve ‘sizin hepinize sınavda zor sorular sorayım da görün gününüzü’ tipinden cezalar ve tehditlerden uzak durulmalı. Öğrenciye, matematiği nasıl anlaması ve çalışması gerektiği öğretilmeli. Matematiğin bir roman gibi okumakla öğrenilemeyeceği, öğrencinin yazarak ve düşünerek çalışması tavsiye edilmeli. Konu üzerinde kendince bir yorum getirmesi önerilmeli. Öğretmen, konuyu anlatırken günlük olaylarla bağlantı kurmalı; matematiğin kullanılabileceği alanları öğrencilerle tartışmalı. Öğrencinin zorlanacağı noktaları açıklıkla ifade etmeli. Öğrencinin kafasında soru kalmamasına özen göstermeli.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://bilgist.yetkin-forum.com
 
Hocam, matematik günlük hayatta ne işe yarar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» matematik nedir??
» Matematik öss Ders Anlatimi
» 6 Yıllık 7 Gb'lık Dev Matematik Arşivi
» OKS konu Anlatımlı Matematik kitapları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU :: Okul ve Öğrencilik :: Dersler ve Biz-
Buraya geçin: