GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Hoşgeldiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Hoşgeldiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


matematik,fizik,kimya,biyolojı,geometri,tarih,coğrafya,kpss,kpds,uds,ehliyet sınavı,ygs,lys,sbs,sınavlar,ödevler,notlar...
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» DİZİLER!!!!!!!!!
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyÇarş. Nis. 28, 2010 7:07 pm tarafından bilduer

» Toplu Cep Telefonu Programları indiriliyor
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:16 pm tarafından bilduer

» Arch Angel Oyunu
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:14 pm tarafından bilduer

» [b]MediaSafe v2.0.8 S60v3 Symbian OS 9.1[/b]
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyC.tesi Mayıs 16, 2009 5:10 pm tarafından bilduer

» DEDE KORKUT'UN HAYATI
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyÇarş. Şub. 11, 2009 9:13 pm tarafından bilduer

» YDS Hakkında GeneL BiLgi
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:25 am tarafından bilduer

» yds mağdurları
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:24 am tarafından bilduer

» 2008 YDS SoruLarı ve CevapLarı
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:23 am tarafından bilduer

» YDS İLE İLGİLİ TÜM SORULARINIZI BURAYA YAZIN ARKADAŞLAR
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyPtsi Şub. 02, 2009 10:22 am tarafından bilduer

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
Ortaklar
bedava forum

 

 Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
bilduer
Admin
Admin
bilduer


Mesaj Sayısı : 582
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 21/01/09

Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? Empty
MesajKonu: Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir?   Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir? EmptyÇarş. Ocak 28, 2009 3:56 pm

“Yapabileceğinize de inansanız yapamayacağınıza da inansanız, haklı çıkarsınız.”

Henry Ford

Bizim hayatımızı şekillendiren yaşadığımız olaylar değil, o olayların ne anlama geldiğine dair inançlarımızdır. Sorun ne çevremizde ne de yaşadığımız olaylarda. Sorun bizim olaylara yüklediğimiz anlamlarda. Bizim onları nasıl yorumladığımızda. Bu gün kim olduğumuz ve yarın kim olacağımızı belirleyen bizim olaylar hakkında oluşturduğumuz inançlarımızdır. İnançlarımız neşe dolu bir ömürle, acılarla ve mutsuzluklarla dolu bir ömür arasındaki farkı belirler. Bazı bireyleri başarılı yapan, bazılarını da başarısızlık ve çaresizlik içinde yaşatan taşıdığı inançlardır.

İnançlarımız, neyin acı neyin zevk olduğunu belirleyen güçtür. Hayatımızda herhangi bir olayla karşılaştığımız zaman beynimiz iki soru sorar. 1) Bu acı mı yoksa zevk mi? 2) Şimdi ben acıdan kaçmak ya da zevke ulaşmak için ne yapmalıyım? Bu sorulara verdiğimiz cevaplara göre hareket ederiz. İnançlarımız neyin acıya ya da zevke yol açacağına ilişkin öğrenmiş olduğumuz genellemelerden oluşur. Bu genellemeler bizim tüm eylemlerimizi belirler. Dolayısıyla olaylar hakkında oluşturduğumuz inançlar hayatımızın yönünü tayin eder.

Ders çalışmaya yoğunlaşamamanızın nedeni onu algılayış biçiminizdir. Bu davranış hakkında öğrencilerin zihinlerinde çeşitli genellemeler vardır. “Ders çalışma nasıl bir faaliyettir? Sorusuna öğrenciler: “Sıkıcı buluyorum, nefret ediyorum, sınırlayıcı, çalışmak için istek olmalı, çalışmamak daha eğlenceli” vb. şeklinde cevaplar vermişlerdir. Zihinlerinde bu vb. genellemeler bulunan öğrenciler çalışmayı inanç ve alışkanlık haline dönüştürerek bu durumdan kurtulabilirler. Özellikle bu düşüncelerin olumlu hale dönüşmesini beklemek son derece yanlıştır. Beynimizde var olan bu genellemeleri kaldırmak için bir süre çalışmayı bir mecburiyet olarak görmek, onu bir tercih olayı olarak algılamamak gerekir.

Üniversite okumak sizin için bir zorunluluk mu? Yoksa sadece bir tercih mi? Uğrunda her şeyi göze alabileceğiniz bir etkinlik mi? Yoksa önemsiz, alelade bir şey mi? Ders çalışmaya, deneme sınavları yapmaya, binlerce soru çözmeye mecbur musunuz? Hayallerin ve hedeflerin için mücadele eder misin? Gece gündüz hep bunlara katlanabilir misin? İnanç bu tip sorulara evet cevabını verir ama tercih evet cevabını vermez.

Birçok öğrencinin kaybı ders çalışmayı bir tercih olarak algılamalarıdır. Onu inanç haline dönüştürürseniz yoğunlaşmayı daha kolay sağlayabilirsiniz. Eğer çalışmalarınızın sonucunda ulaşacağınız hedefleri bir tercih olarak görürseniz hedefleriniz hayalden ibaret kalır. Hedefe ulaşmak için tam bir inanca sahip olmak gerekir. Bununla beraber sizi hedefe götürecek her davranışı da bir inanç haline dönüştürmelisiniz. Öğrencilerin etkili bir çalışmayı sergileyemeyişleri, bu çalışmayı, gezme, Tv seyretme, internet, oyun vb. seçenekler arasında bir tercih olarak görmeleridir. Hedefe götüren her davranış bir inançtır. Hedefe olan inancı körükleyen, onun ateşini alevlendiren birer etkendir. Hedef üniversite ise ders çalışmak inançtır. O bir tercihten öte hedeflerinize ulaşmak için yapılması gereken bir zorunluluktur. Eğer üniversiteyi hayal ediyorsanız ona giden yolun ders çalışmaktan geçtiğini unutmayınız.



DERS ÇALIŞMAK

BİR TERCİH İSE
BİR İNANÇ İSE

1. Yapmak zorunda olduğunuz için yaparsınız

2. İstediğiniz zaman yaparsınız

3. Gezme, TV seyretme, dinlenme vb. etkenlikler arasında bir seçenek olarak görürsünüz.

4. Çalışmaya uygun bir tutum takınamazsınız

5. Çalışmanın önemini kavrayamazsınız

6. Yapılmasa da olan bir etkinlik olarak algılarsınız

7. Bir türlü verimli çalışmayı başaramazsınız

8. Hedefinize ulaşamazsınız
1. İstediğiniz için yaparsınız

2. İsteseniz de istemeseniz de yaparsınız

3. Zorunluluk alarak algılarsınız

4. Çalışmaya uygun bir tutum takınırsınız

5. Sarsılmaz bir inançla çalışmanız gerektiğine inanırsınız

6. Hedefinize ulaştıracak bir etkinlik olarak görürsünüz

7. Her zaman verimli çalışmayı başarırsınız

8. Hedeflerinize ulaşırsınız.





Öğrencilerin çalışmaya gerektiği gibi yoğunlaşmaları için yapmaları gereken bazı davranışlar vardır. Davranışlar içinde bulunduğumuz durumun göstergesidir. Başarılı bir sonuç elde etmiş iseniz, o anki zihinsel ve fiziksel eylemlerinizi hatırlayarak aynı sonuca tekrar ulaşabilirsiniz. İnsanların çoğu, durumlarını yöneltmek için bilinçli hareket etmezler. Ya enerjik ya da çöküntülü olurlar. Herhangi bir alanda kişiler arasındaki farkı, kaynaklarını etkin olarak nasıl kullandıkları belirler.

Çoğu öğrencinin iyi yoğunlaşmak için aradığı şey durum değişikliğidir. Fakat birçoğu da bunu yanlış uygular. Çalışma isteği kaybolduğunda televizyon seyretmek, müzik dinlemek veya gezip dolaşmak gibi ders çalışma davranışı dışında çeşitli yollar denerler. Bunlar çalışma isteğinin uyanmasını sağlamadığı gibi tamamen ortadan kalkmasına neden olabilir. Çünkü seçilen bu davranışlar insanın hoşuna giden davranışlardır. İnsanlar hoşlarına giden davranışları yapmaya devam etmek isterler. Oysa ders çalışmak çoğu öğrencinin hoşuna gitmeyen bir durumdur. Onun için durum değişikliğini önce düşüncede başlatmalı. Daha sonra fizyolojinizde çeşitli değişiklikler olacaktır. İçinizde oluşan sıkıntılarınızı atamadığınızda, ders çalışmaya kendinizi veremediğinizde, çok istemenize rağmen dikkatinizi toplayamadığınızda hemen durumunuzu değiştirmeyi deneyin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://bilgist.yetkin-forum.com
 
Ders Çalışmak Nasıl Zevkli Hale Gelir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Öğrendiklerimi hafızamızda nasıl saklayabiliriz?
» Nasıl Bir Uyku?
» Öğrenci Nasıl Öğrenir
» GemiLer nasiL Yüzer?
» bu derse nasıl calısırır

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GENÇ ÖĞRENCİ FORUMU :: Dersler (ders notları), Konular ve Müfredat :: Rehberlik-
Buraya geçin: